2008. október 27., hétfő

Tube-rkolóz


Ez a Londoni tube térképe. 3D feelingben. Sok a line meg sok az állomás, és drága is. 25 fontba kerül nekem 1 hét tube-ozás, 15 lenne a busz, de révén, hogy elég sok a dugó, úgy döntöttem ezen nem fogok spórolni. 30 perc alatt az oxford circusnal vagyok, ez busszal 1 óra lenne, ha meg dugó van, akkor végtelen óra. Ha lesz bringám, majd akkor talán megengedhetem magamnak, hogy ne vegyek 1 hétig, de addig nem. Ráadásul a 25 font az csak az 1-2 körzet, de van még 8-as is, szóval London azéé elég nagy. Egyébként viszonylag sok a hiba is és az elakadás, de ez senkit sem mozgat meg emocionálisan ahogy észrevettem. Amikor ma mentem be, nem ment a district se ide, se oda (ez a zöld színű), meg a Victoria se (ez meg a világoskék). Mire végeztem már a central sem járt, ami engem érzékenyen érintett, mert így más vonalon kellett hazakeverednem, plusz az egyik megállót is lezárták. Egy a lényeg, senki sem idegeskedett. Mondhatnánk, hogy angol hidegvér, de révén, hogy echte angolt nemigen látok, inkább angliai hidegvérnek mondanám.
Akarnék mosni, de egyrészt elfogyott a fantasztikus 1 fontos mosószerem, másrészt pedig valaki megint rohasztja a ruháit a mosógépben. Az élet kemény. Ezenfelül lefeszegettem a gusztustalan Abdul által az utcán talált 1000 helyen szétszakadt papír lámpabúrát a plafonról, azóta nem megy el a világítás se. Értek hozzá na.
Ma főztem tésztát meg vettem ilyan bazi nagy ibrik szószt hozzá, nem is volt olyan rossz. (ez az ibrik sem rossz szó!) Holnap interjú 2. forduló ahol voltam a mult héten. Hajnalban kelek.
Mai megállapításaim:
1 - Az indiaiak hülyék, ugyanazok ismét megkérdezik folyton, hogy akkor most hol is van Hungary. Elkezdtem mindegyiknek mást mondani, várom mi történik.
2 - A Hungary-hungry örök poén minden nációnál, hosszan lehet rajta nagyokat nevetni...
3 - A managernek láttam leírva a nevét, fantasztikus...
4 - Ma a céges bringas gatyámat benyulták amig deliveryn voltam, farkastörvények uralkodnak. Holnap bosszú lesz. Janem. Holnapután.
5 - Minden indiai-paki-bangla fazonnak (barnakezűnek) fontos információ, hogy az én országomban a hivatalos valutánk hány fontot ér. Mikor mondom, hogy 330-340, hatalmasakat nevetnek. Ezek vagy hülyék, vagy a forint pontos devizaértékei a fejükben vannak 6 hónapra visszamenőleg, és a magyar gazdasági mutatókkal kelnek és fekszenek. Szerintem hülyék.

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

nincs mese, Bence, be kell mutatnod magad a többieknek, te hogy műveled a farkas törvények gyakorlását, aztán majd rájönnek kivel packáznak. Te, nem lehet, hogy szegény ruháidnak jobbat tesz, ha csak bűzölögnek, minthogy 1pounder mosóporral kényezteted őket? xd

na ték piszful

bence írta...

vazze az 1 pounder az már majdnem top-quality. vettem drágát is, az 2 pound volt, és no difference:)

Névtelen írta...

Én hatvanvalahány pínél többet nem adok a mosószerér...
A minőség így is megvan.
Sainsbury's Basic! No kecmec.

bence írta...

oké, feljegyzem, köszi:)

Névtelen írta...

Bence, olyan nincs, hogy "révén".
Olyan van, hogy "lévén".
Bocs, kitört belőlem a magyar szakos:)))
Kalappal az interjúhoz!
pusssz Beusch

Névtelen írta...

Kedves Magyar Szakos!

De van olyan, hogy révén. Nyilván egy eredetileg helytelenül használt formáról van szó, ami most már bekerült a köztudatba és használják. Az lehet, hogy hibás, meg is lehet, hogy nem szép (nekem tetszik), de már létezik, hiszen használják. És azzal, hogy kijelented, hogy olyan nincs, attól még van.
Tudtommal a nyelv az egy élő, lüktető, folyton változó valami, még akkor is, ha a magyar szakosok megpróbálják azt kordában tartani.

Bocs, kitört belőlem a korcsosult nyelvű londoni magyar :)))

Névtelen írta...

Hoppá. Csak utólag olvastam el a következő bejegyzést... :)

Névtelen írta...

Joco78:-)
Van olyan, hogy révén, persze, csak nem ebben a funkcióban amiben Bence használta.
A nyelv tényleg fejlődő, meg rugalmas meg minden. És persze vannak mindenféle összetételek. pl. zsírkirály, meg agyfasz stb:-))
de a révén, lévén, az olyan, mintha a "metrójegy" helyett azt mondanád "gumicukor". Ez nem összetétel, meg lazaság, hanem nyelvi hiba. az más, hogy már rögzült, de attól még nem jó, hogy így használják. ennyit erről:) nehogy nyelvészeti forumot kezdjünk már:-))
Bencét meg nem kell megvédened, nagyfiú már:-)
üdv. Berlinből

bence írta...

Beus itt pasizol a blogomon?:)) Mit csinálsz Berlinben? Gyere át meghívlak egy pizzára;) RÉVÉN, hogy ott dolgozom, tudok intézni...
:D

Névtelen írta...

Már semmit:-) Néha ingázom egyet Bp-Berlin, barátok,bulik:-)
Amúgy megint betegre nevettem magam a beírásodon, na persze nem a gondokon!
a fotók is zseniálisak!
na pusz
további jó kalandokat!
Beusch

Névtelen írta...

Nem vagyok nyelvész, de úgy tudom, igenis létezik olyan, hogy valaki vagy valami "révén", és elvileg azt jelentené, hogy valaminek/valakinek köszönhetően, valami/valaki által, "meg ilyesmi". pl. „A versek révén mi is hozzáadhatunk valamit a világ dolgaihoz...” Tehát elvileg igenis van ilyen, és az más kérdés, hogy időnként rosszul használjuk. A hibás használatot nyilván itt is a rendkívüli alaki hasonlóság teszi lehetővé, mint a "megéli-megéri" párosnál.